“Zoals je was willen we je herinneren"

Werkwijze

De regeling en verzorging van een uitvaart is iets wat met persoonlijk contact begint, tijdens uw telefonische melding vernemen wij waar het overlijden heeft plaatsgevonden en volgt, eventueel na eerst uw overleden dierbare te hebben overgebracht, een afspraak om naar u toe te komen in uw vertrouwde thuisomgeving. Dit om samen met u de wensen te bespreken.

U mag hierbij rekenen op betrokkenheid, informatie, advies en openheid over de (wettelijke) mogelijkheden. Tevens vinden wij het ook van belang om tijdens de regeling van de uitvaart mee te denken over alle kosten die een uitvaart met zich meebrengt.

Tijdens de regeling is het van belang om beschikking te hebben over bijvoorbeeld een trouwboekje, identiteitskaart of paspoort. Hierin staan o.a. de volledige namen en het burgerservicenummer (BSN) vermeld. Wij verzorgen ook de aangifte in de gemeente van overlijden, en kunnen zodoende snel de benodigde overlijdensakte aan u overhandigen.

De gewenste datum en het tijdstip van de uitvaart kan meestal tijdens het eerste gesprek al worden vastgelegd, hierbij wordt telefonisch contact opgenomen met locaties zoals aula van uitvaartcentra, crematorium of begraafplaats. Indien men na de uitvaart liever naar een andere locatie wenst te gaan voor het aanbieden van een kopje koffie, een koffietafel of een informeel samenzijn met een borrel, denken wij uiteraard ook hierin met u mee.

Veel keuze's, zoals het kiezen en opstellen van tekst voor de rouwkaart en/of krant, de uitvaartkist en bloemen, het dragen van de kist,  ook hierbij kunnen wij u van dienst zijn. 

Bij begraven wordt gesproken over o.a. de kosten van de begraafrechten en het uitsluitend recht op een particulier graf, de keuze van een bijzetting of kiest men een nieuw particulier graf en zal dit dan voor één of meerdere personen zijn. En wie wordt dan rechthebbende van het graf?

En ook met betrekking tot de bestemmingsmogelijkheden van de as kunnen wij u uitleg geven over wat kan en mag. Wel hebben wij in Nederland te maken met een wettelijke termijn dat de as in het crematorium moet blijven.

Gelukkig is het zo dat men tijdens de regeling van de uitvaart niet in het eerste gesprek alles moet beslissen, hier kan men in de daarop volgende dag of dagen alsnog een keuze maken. Wel is het goed om aan u de mogelijkheden toe te lichten.

“Wij zijn van mening dat de uitvaart een zodanige vorm heeft dat deze ook past bij degene van wie men afscheid neemt.”

Een uitvaart kan op verschillende manieren worden ingevuld en uitgevoerd, het is naar onze mening van belang om persoonlijke wensen hierin te respecteren. Afscheid nemen van uw dierbare kan wel maar hoeft niet in aanwezigheid van alle vrienden en kennissen plaats te hebben, dit kan men zeker ook doen in een kleine intieme familiekring. En misschien wilt u na het uit handen geven van uw dierbare wel gewoon naar huis toe, om daar nog met familieleden samen te zijn voor elkaars steun en troost.

Contact

Uitvaartverzorging de Voogt

Jack en Petra de Voogt 

Kokkeldreef 1
4533 DD Terneuzen

Telefoon
0115 61 29 37

GSM Jack de Voogt
06 21 83 72 73

E-mail
info@uitvaartverzorgingdevoogt.nl